:::: Ajuntament de Forallac ::::

  • leftlayout Layout
  • rightlayout Layout
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Newsflash 10

La Festa de la Carbonera, que se celebra cada mes d'octubre, ens apropa al vell ofici de carboner.

L’Ajuntament i el sector turístic uneixen esforços per reforçar la promoció de Peratallada i Forallac PDF Imprimeix Correu electrònic

(25.09.15) L’Ajuntament de Forallac i el sector privat de la restauració, l’allotjament, el comerç i els serveis turístics en general, han sumat esforços per millorar la promoció exterior de la destinació. Ho faran a través de dues iniciatives complementàries: mitjançant la creació d’una marca de qualitat pròpia, que treballarà sota el nom de Peratallada+ (plus), i a través d’un col·lectiu que aglutinarà el sector i col·laborarà activament en la dinamització local.

La marca ha estat pensada perquè s’hi puguin acollir tots els establiments del municipi, no només de Peratallada. Per fer-ho, caldrà que passin un procés d’assessorament i auditoria previs. L’objectiu és garantir a tots els clients que l’establiment està compromès amb la màxima qualitat, d’acord amb els estàndards que es pot esperar d’una destinació consolidada i de tan renom, com és Peratallada.


La regidora de Turisme, Marta Chicot, considera que «Peratallada+ serà la llavor d’un projecte ambiciós que, a part d’aglutinar el sector turístic, ens permetrà fer un gran salt de qualitat en promoció i dinamització econòmica.».

Ha recordat que «l’Ajuntament i el sector turístic fa temps que estan estrenyent llaços per col·laborar en una dinamització més efectiva i global de la destinació. Això és imprescindible si es vol ser competitiu, especialment en un entorn amb tanta oferta  com el de la Costa Brava i les comarques gironines». Chicot creu que «Forallac ha de saber aprofitar el potencial d’atractiu que té Peratallada perquè la gent vingui, no només a visitar el nucli medieval, sinó a gaudir dels seus serveis, i motivar-los perquè visitin d’altres racons de Forallac».

L'Ajuntament feia temps que s’havia mostrat molt preocupat perquè el sector no estava organitzat, de manera que tot l’esforç de difusió i promoció havia de recaure en la institució municipal. Això restava molt potencial i limitava els recursos que s’hi podien destinar. A part, sense la implicació dels establiments les possibilitats de dinamització eren molt menors. Fa més de quinze anys hi havia hagut una activa associació que s’implicava en les fires i, fins i tot, organitzava dues mostres gastronòmiques anuals molt consolidades. No obstant això, des d’aleshores ençà no hi havia hagut cap iniciativa de vertebració del sector, fins ara, que s’ha constituït el col·lectiu i creat la marca Peratallada+.


Peratallada és una destinació turística consolidada i reconeguda arreu, no només a Catalunya, sinó internacionalment. Bona prova d'això és que cada estiu visiten el poble més de 200.000 persones atretes pel conjunt medieval, un dels més ben conservats de l’Estat. Al voltant d'aquest atractiu s'ha configurat àmplia oferta comercial, d’allotjament, establiments amb encant i de serveis relacionats amb el turisme actiu.

 

Destacats