:::: Ajuntament de Forallac ::::

  • leftlayout Layout
  • rightlayout Layout
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Newsflash 1

Forallac es va constituir formalment el 10 de març de 1977 a partir de l'agregació dels municipis de Vulpellac, Fonteta i Peratallada.

‘Hola! Visit Empordanet’, la nova campanya que promou el turisme responsable a Forallac i als municipis de rodalies PDF Imprimeix Correu electrònic

(21.03.18) Aquest matí, la Sala Municipal d’Ullastret ha acollit l’acte de presentació de Hola! Visit Empordanet, la nova campanya de promoció turística conjunta dels cinc municipis que formen part del Pla estratègic de desenvolupament econòmic local: la Bisbal d’Empordà, Forallac, Cruïlles, Monells i Sant Sadurní de l’Heura, Corçà i Ullastret. A l'acte hi han assistit l'alcalde de Forallac, Josep Sala, la regidora de Turisme, Marta Chicot, i la tècnica de Turisme, Marta Saballs.

L’alcalde d’Ullastret, Miquel Gatius, ha donat la benvinguda als assistents en nom dels cinc municipis que formen part del Pla estratègic de desenvolupament econòmic local. Gatius ha explicat que la campanya ha estat possible, per una banda, gràcies a la capacitat de consens i la voluntat de reunir esforços de cinc ajuntaments per aconseguir un objectiu comú de dinamització econòmica de l’entorn, entès com un únic àmbit territorial i, per altra banda, la voluntat i l’esforç de les empreses del territori per oferir activitats adreçades al turista durant tot l’any per contribuir a la desestacionalització del turisme a l’estiu.

I és que la campanya proposa activitats que permeten als visitants descobrir el paisatge, els pobles, la gastronomia i els oficis artesans del territori on viatgen compartint moments privilegiats amb la seva població local. Així doncs, enguany presenta la destinació turística -que conformen el conjunt dels cinc municipis- a través d’un relat més emocional, centrat en les persones i les seves vivències. La campanya vol ser un reflex del compromís amb un model de turisme responsable, que generi respecte entre els turistes i la població local i que contribueixi a la conservació del patrimoni natural i cultural i el teixit empresarial de la destinació.

Un dels elements comunicatius de la campanya és una guia tipus revista i multilingüe, que compta amb la col·laboració d’ambaixadors com Elena Paschinger, periodista austríaca i bloguera de viatges de turisme creatiu Creativelena i d’en Carles Sanjosé, arquitecte i músic de la Bisbal d’Empordà. Mentre l’Elena explica el seu viatge i presenta els amfitrions que va tenir i les activitats que hi va fer, en Carles proposa una ruta per descobrir el paisatge i els pobles al voltant de la Bisbal d’Empordà la seva ciutat natal. Finalment, la guia llista els restaurants que ofereixen productes de proximitat amb vaixella de ceràmica de la Bisbal i vi DO Empordà i els establiments d’allotjament turístic compromesos amb el model de turisme responsable. Es pot visualitzar la guia a través d'aquest enllaç.

Més de 40 establiments que s’han adherit a la campanya, entre allotjaments, restaurants i empreses que ofereixen activitats vinculades al turisme. Aquestes empreses s’identificaran amb un adhesiu en un lloc visible a l’entrada del seu establiment. 

La clausura de l’acte ha anat a càrrec del gerent del Patronat de Turisme de Costa Brava Girona, Sr. Ramon Ramos, que ha celebrat l’enfocament de la campanya que posa noms i cares al territori perquè les persones són un element clau en una destinació turística i ha felicitat la bona feina que s’està fent des de les administracions locals conjuntament amb l’empresa privada. Ramos ha conclòs la seva intervenció recolzant aquesta iniciativa que ajuda a desestacionalitzar el turisme dels mesos d’estiu i alhora, ho fa incrementant en qualitat l’experiència dels nostres visitants, fet que contribueix, entre altres, a l’augment del PIB al territori.

Aquesta acció s’emmarca dins el pla estratègic de desenvolupament econòmic local que comprèn els municipis de la Bisbal d’Empordà, Forallac, Cruïlles, Monells i Sant Sadurní de l’Heura, Corçà i Ullastret. El Pla estratègic, finançat pel Servei Públic d’Ocupació en el marc dels Programes de suport al desenvolupament local, contempla diferents línies estratègiques d’actuació per tal d’augmentar les oportunitats laborals i de desenvolupament empresarial que ofereix el territori mitjançant l’acció conjunta i coordinada entre els municipis que el configuren. Una de les seves línies de treball és el turisme.

 

Destacats